Slank en fit binnen een half uur!

Heb je geen zin of tijd om naar de sportschool te gaan? Of vind je de sportschool simpelweg te duur? Doe dan deze korte, maar zeer effectieve work-out die je gewoon thuis kunt doen!

Korte, intensieve work-outs zijn razend populair tegenwoordig. Je hoeft tegenwoordig door die opkomst van die work-outs geen eindeloze trainingssessies meer te volgen. Korte, maar krachtige work-outs bieden ook een oplossing! Door de hoge interval trainingen en korte momenten van rust worden ook uitstekende resultaten behaald!

De Canadese Laval Universiteit deed een onderzoek tussen korte, maar explosieve trainingen en lange, maar gematigde trainingen. Het resultaat van het onderzoek was als volgt: 15 weken lang een schema volgen van korte, explosieve work-outs resulteert in 9 keer sneller onderhuids vet verbranden dan de langdurige work-outs met matige intensiteit.

Eigen lichaamsgewicht is het ideale contragewicht!

Professionele trainers maken steeds minder gebruik van apparaten en in plaats daarvan kiezen ze het gewicht van het lichaam. Door het gebruik van je eigen lichaamsgewicht krijg je meer natuurlijke bewegingen en daar boek je meer resultaten mee dan geforceerd in de sportschool te beulen met die gewichten. Je balans, kracht, flexibiliteit, explosieve kracht en lichaamshouding wordt beter door die natuurlijke bewegingen. En het allerbelangrijkste is natuurlijk: het werkt!

Wat heb je nodig?

  • Matje
  • Stoel
  • Springtouw
  • Intervaltimer (apparaat kan je kopen in verschillende winkels, maar je kan het ook kopen/downloaden in een appstore)

Aan de slag!

Als je dit rondje oefeningen twee keer uitvoert met 1 minuut rust telkens daar tussen heb je binnen een half uur een complete work-out achter de rug! Probeer dit schema drie keer per week uit te voeren voor een optimaal resultaat! Binnen de kortste keren is je lichaam weer super slank en fit!

 

Thuis je work-out doen!1. Touwtje springen als warming-up (5 minuten)
2. Halve burpee voor al je spieren
3. Push-up voor de borst én triceps
4. Squats voor benen en billen
5. Superman voor je onderrug
6. Dips voor je triceps
7. Plank voor een ijzersterke core